راهنما خرید اره زنجیری

اره زنجیری

اره زنجیری چیست؟

اره زنجیری یا همان اره موتوری با انرژی برق کار میکند. البته نه تمامی مدل های آن، چرا که برخی از این اره ها با باتری کار می کنند و برخی دیگر انرژی خود را از بنزین تامین می کنند. قدرت بالایی دارد و برای مصارف مختلفی از قطع درختان گرفته تا آماده کردن هیزم و … کاربرد دارد. این دستگاه ساختار ساده ای دارد که از کنار هم قرار گرفتن موتور، دنده، میله و اره ساخته شده است. تنوع این دستگاه در بازار بسیار زیاد است. به همین خاطر پیش از آنکه محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید و برای خرید آن اقدام نمایید بهتر است با راهنمای خرید اره زنجیری آشنا شوید و انتخابی حرفه ای داشته باشید.

انواع اره زنجیری را بشناسید

اره های زنجیری انواع مختلفی دارند. اصلی ترین تفاوت آنها در انرژی تامین کننده آنها است، که عبارتند از:

اره زنجیری برقی

این اره برای کار کردن نیاز به برق دارد. واضح است برای قطع درختان در دل جنگل قابل استفاده نیست. بیشتر برای کارگاه ها و مکان هایی قابل استفاده است که پریز برق در دسترس آنها است. قدرت آن با وات محاسبه می شود. رایج ترین قدرت این موتورها برابر با 2200 وات و 2400 وات است.

اره بنزینی یا موتوری

به این اره که موتوری هم گفته می شود دارای سیستم احتراق داخلی است. سوخت تامین کننده آن بنزین است و تا زمانی که مخزن آن بنزین برای سوخت دارد کار می کند. میتوانید هم در کارگاه و هم در طبیعت و … از آن بهره ببرید.

اره زنجیری باتری

باتری تعبیه شده در این اره، انرژی مورد نیاز آن را تامین می کند. این باتری ها قابل شارژ هستند و میتوانید با تمام شدن شارژ، مجدد آن را شارژ کرده و مورد استفاده قرار دهید. طول عمر باتری این مدل ها اگر به خوبی نگهداری شود به سه سال و حتی بیشتر نیز می رسد.

قیمت ارزه زنجیری

برای خرید اره زنجیری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

حال که به انواع آن آشنا شدید، میتوانید مناسب ترین آن را برای خود انتخاب کنید. اما در زمان انتخاب باید به یک سری مشخصات و فاکتورها توجه کنید که عبارتند از:

هدف و نیاز

این اره را برای چه کاری می خواهید؟ این اولین سوالی است که باید به آن جواب دهید. اگر سالی یک یا دو بار به این اره نیاز خواهید داشت میتوانید با اجاره کردن نیز این نیاز خود را برطرف کنید و هزینه کمی هم صرف خرید نمایید. اما اگر برای بریدن درخت در طول سال و در جنگا و باغ و مزرعه به آن نیاز دارید به سراغ مدل برقی آن بروید. فراموش نکنید که قدرت اره بنزینی از نوع برقی بیشتر است. پس اگر قدرت برای شما اهمیت دارد نمونه بنزینی را انتخاب کنید. نوع شارژی یا همان باتری هم برای مصارف خانگی توصیه می شود.

موتور اره

اندازه موتور این اره ها در سانتی متر مکعب محاسبه می شود. هرچه حجم برش بیشتری داشته باشید باید موتور قدرتمند تری انتخاب کنید. اندازه موتور اره زنجیری از 23 سی سی تا 120 سی سی وجود دارد. انتخاب ان برعهده مصرف کننده می باشد. توان موتور این اره ها نیز برحسب آمپر اندازه گیری می شود. هرچه آمپر بیشتر باشد قدرت موتور نیز بیشتر خواهد بود.

طول تیغه زنجیر

فاصله بین نوک تیغه تا بدنه اره، طول اصلی برش را نشان می دهد. اندازه آن متغیر است و بین 6 الی 42 اینچ وجود دارد که بسته به طول قطعه مد نظر خود می توانید آن را انتخاب نمایید. اگر کار شما سبک است قطعا تیغه 20 اینچی و یا حتی کوتاه تر نیز برایتان ایده ال باشد و کارتان را راه بیندازد. البته در زمان انتخاب تیغه به این نکات نیز توجه کنید:

  • افزایش طول تیغه به معنی سنگین شدن اره خواهد بود.
  • هرچه اره سنگین شود کنترل آن دشوار تر می شود.
  • اگر سطح برش کوچکی دارید به سراغ تیغه بلند نروید و بالعکس، چرا که مانع انجام کار شما می شود.

قابلیت جا به جایی

اره زنجیری در هر شرایطی قابل استفاده است. شما باید نمونه ای را انتخاب کنید که بتوانید با خود جا به جا کنید و در هر فضایی که نیاز دارید مورد استفاده قرار دهید. بهتر است به سراغ مدلی با وزن کم بروید که کیفیت بالا و درجه یکی هم داشته باشد.

برند سازنده

این محصول توسط برندهای بسیار متنوعی تولید و در بازار عرضه می شود. هر یک از این برندها با توجه به کیفیت ساخت خود و همچنین اعتبار و امکاناتی که برای این اره در نظر گرفته اند با یکدیگر تفکیک می شوند و می توانید متناسب با نیاز خود آن را انتخاب کنید و خریداری کنید.

موارد ایمنی دستگاه

این موارد ایمنی روی بدنه دستگاه درج شده است. هرچه این تعداد بیشتر باشد موارد ایمنی آن بیشتر است و میتوانید با خاطری آسوده از آن استفاده کنید. این دستگاه خطرناک است و اگر به درستی از آن استفاده نکنید میتواند خسارت های جبران ناپذیری برایتان ایجاد کند. از این رو به سراغ دستگاه بروید که ایمن باشد.

اندازه اره

یک اره زنجیری زمانی طول عمر بیشتری خواهد داشت که به خوبی نگهداری شود. به این منظور شما باید محل مناسبی برای نگهداری آن داشته باشید. از این رو باید ابعاد اره را در نظر بگیرید و متناسب با محلی که برای نگهداری آن در نظر گرفته اید انتخاب کنید.

امکانات

از دیگر نکات مهمی که در زمان خرید باید به آن توجه کنید امکاناتی است که اره زنجیری دارد. از سری امکاناتی که در این دستگاه ها وجود دارد عبارتند از:

  • روغن کاری اتوماتیک دارد
  • از سیستم ضد لغزش بهره برده است.
  • تنظیم کشش جانبی دارد.
  • دارای کیف حمل است.
  • دفترچه راهنما دارد.

بی شک هرچه این امکانات بیشتر باشد قیمت فروش آن نیز بیشتر است.

خرید اره زنجیری

قیمت خرید اره زنجیری

شما در زمان خرید این دستگاه باید به بودجه تان نیز توجه کنید. این دستگاه تنوع زیادی دارد که هر یک از آنها نیز قیمت مختلفی دارند. شما می توانید از بین آن ها نمونه ای که از نظر قیمت برایتان مقرون به صرفه است و می تواند نیازتان را برطرف کند انتخاب کرده و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.