افزایش عمر ابزار الات برقی

شارژ ابزارالات برقی

افزایش عمر ابزار الات برقی با چند ترفند ساده

امروزه در حوزه صنعت با توجه به پیشرفت فناوری، ابزارهای برقی توانسته اند جای ابزارهای دستی را بگیرند. رقابت بین ان ها هنوز تنگاتنگ و داغ است و اما با توجه به ویژگی هایی که نمونه های برقی دارند، احتمال پیروزی آن ها بسیار بیشتر است. عمر ابزارهای برقی بیشتر به نحوه نگهداری شما بستگی دارد. به عبارتی هرچه از ان ها خوب نگهداری کنید، طول عمر بالایی داشته و میتوانید به راحتی تا سال های سال از ان ها استفاده کنید، اما چگونه؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه همراه ما باشید.

باتری ابزارالات برقی قلب تپنده ان ها

هر وسیله برقی دارای باتری است. این بارتی میتواند به صورت شارژی و یا به صورت غیر شارژی باشد. افزایش عمر ابزارالات برقی بسته به کیفیت، دوام و ماندگاری این باتری دارد. پس شما باید در وحله اول توجه ویژه ای به آن داشته باشید و از ان مراقبت کنید. برای مراقبت از باتری وسایل برقی و همچنین افزایش عمر ابزارالات برقی اقدامات زیر را انجام دهید.

شارژ ابزارالات برقی

وسیله برقی خود را به صورت منظم شارژ کنید

باتری های شارژی این ابزار ها مقدار انرژی مشخصی را نگهداری میکنند که رد صورت استفاده از ان وسیله این انرژی رفته رفته کمتر می شود و در نهایت، باتری شارژ خالی میکند و به صورت کامل تخلیه می شود. در چنین مواقعی شما باید آن را شارژ کنید تا انرژی خود را باز یابد در غیر این صورت باتری آسیب خواهد دید. به هیچ عنوان ابزار برقی خود را بدون شارژ برای مدت زمان طولانی نگه ندارید.

دمای مناسب باتری را حفظ کنید

دمای باتری وسیله شما در زمان شارژ شدن آن، تاثیر بسیار زیادی در طول عمر ان وسیله دارد. اگر باتری در دمای سرد زمستان و یا گرمای زیاد تابستان شارژ شود به آن صدمه وارد خواهد شد. به این منظور اگر از وسیله در دمای سرد و یا گرم هم استفاده یمکنید در هنگام شارژ کردن آن را چند ساعتی در یک اتاق قرار دهید تا به دمای مطلوب برسد و سپس آن را به شارژر وصل کرده و منتظر شارژ شدن آن باشید. با این ترفند سادی میتوانید باعث افزایش عمر ابزارالات برقی خود شوید و تا مدت ها از ان ها بهره مند شوید.

از باتری ها محافظت کنید

برخی بر این باورند که وقتی از وسیله ای استفاده نمی کنند باتری آن را جدا میکنند. این کار شاید نتیجه مطلوبی داشته باشد، اما به شرطی که ان ها را در یک محفظه جداگانه و به دور از تابش نور آفتاب و باران و رطوبت قرار دهید. باتری ها اصولا دوام و کیفیت بالایی دارند. اما در برخی مواقع تخلیه می شوند و انرژی زیادی نخواهند داشت و با یه دلایل مختلفی خراب می شوند در این صورت باتری آن را زا قطعه خود خارج کنید تا آسیبی به ابزار وارد نشود. به هیچ عنوان از ابزارالات برقی در زمان خرابی باتری و یا کم بودن شارژ باتری استفاده نکنید.

افزایش طول عمر ابزارالات برقی

از شارژر مناسب برای ابزارالات برقی استفاده کنید

باتری های قابل شارژ همیشه یک شارژر همراه دارند که بتوانید با استفاده از آن محصول خود را شارژ نمایید. توجه داشته باشید که قدرت هر شارژی با دیگری متفاوت است و از طرفی نیاز ابزار شما به برق نیز با دیگر لوازم فرق می کند. از این رو بسیار اهمتی دارد تا از شارژر مخصوص ابزار خود برای شارژ کردن باتزی آن ها استفاده کنید. این نکته برای ابزارهای غیر شارژی نیز صدق می کند و نباید به ولتاژ بالاتر از ولتاژ شهری وصل شوند. میتوانید برای اطمینن از حساسیت دستگاه خود در هنگام خرید دفترچه راهنما آن را مطالعه کنید.

به میزان شارژ باتری ها توجه کنید

برای افزایش عمر ابزارالات برقی باید این نکته ار مد نظر داشته باشید که باتری دستکاه شما قابلیت چند بار شارژ شدن را دارد؟ اغلب باتری ها محدودیت برای شارژ شدن دارند و شما نمی توانید بیشتر از ان باتری را شارژ کنید البته امکان شارژ وجود دارد اما بازدهی مطلوب و رضایت مندی از ان دریافت نخواهید کرد و در نتیجه مجبور به تعویض آن خواهید بود. به همین خاطر بهتر است قبل از رسیدن به این مرحله بارتی را تعویض کنید تا تهدیدی برای ابزارتان وجود نداشته باشد.

نکات مهم و ضروری برای افزایش طول عمر ابزارالات برقی

این افزار ها قیمت بالایی دارند و همچنین سرعت و کیفیت ان ها نیز شگفت انگیز است. اما این موارد دلیل بر این نیست که کار زیادی از ان ها بکشید، پس برای حفظ سلامتی وسیله های خود بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

1- از وسیله های برقی به صورت مداوم و برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید تا فشار زیادی بر ان ها وارد نشود. میتوانید هر چند دقیقه یکبار آن را خاموش کنید تایم استرحت برایش قرار دهید.

2- بعد زا استفاده و به کار گیری قطعه، حتما ان را مورد بررسی قرار دهید تا دچار مشکل نشود و در صورت بروز هر نوع مشکلی تا دفعه بعدی استفاده از ان وسیله، ان را رفع نمایید.

3- از اتصالات وس یم کشی درست قطعه اطمینان حاصل کنید. این کار بسیار مهم است و ممکن است در صورت بروز هر نوع مشکلی خسارات مالی و جانی به همراه داشته باشد.

4- تا زمانی که دستگاه خود را به صورت کامل خاموش نکرده اید و همچنین دستگاه از کار نیفتاده است ان را روی زمین قرار ندهید. این نکته هرچند ساده میتوانید طول عمر ابزارالات برقی شما را افزایش دهد.

5- بعد از پایان کار، با فشار باد ابزارهای برقی خود را تمیز و پاک کنید تا گرد و غبار و … روی آن نشیند و موجب ایجاد مشکل نشود.

6- اگر با ابزار کاری ندارید، دلیلی برای وصل بودن آن به پریز برق وحود ندارد، پس حتما باید بعد از به کار گیری و اتام کار آن ها را زا پریز برق جدا کنید.

7- نحو به کار گیری و استفاده از ابزارالات برقی را بلد باشید و در غیر این صورت از ان استفاده نکنید. این کار میتواند برای جا شما نیز یک تهدید محسوب شود.

اف8- تمامی نکات ایمنی را رعایت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.